High School drop out

Lyssnar på någon skit musik i klassrumemt för tillfället, vet inte vad det är ens! låter som en gammal gubbe så grinar typ...
Ni skulle ha sett min och Karros power måltid idag! Grön sallad med kyckling, smoothie, banan, och mango, gissa om jag blev mätt.
Har funderat på de som tänker hoppa av gymnasiet, varför gör man det? kom igen det är 1, 2 eller 3 år kvar av gymnasiet och sen är man fri! varför inte bara göra sitt bästa de åren för att sen vara fri från skola så länge man vill? Jag tycker det är totalt onödigt att ge upp av när man är så nära "målet".
Visst  att man är skoltrött men vilken tonåring är inte det igentligen? vilken tonåring skulle inte hellre vilja ligga kvar o sova på morgonen istället för att gå upp klockan 7 för att åka till skolan?
Jag är också skoltrött men gör mitt bästa iallafall för jag vill ha hyffsade betyg, jag vill ha ett bra jobb och jag vill ha chansen att kunna plugga vidare efter gymnasiet, jag vill ta studenten och känna mig duktig och stolt. 
Visst finns det personer som har fått bra jobb även om de har hoppat av gymnasiet, men varför chansa? 

Ville bara uttrycka mig lite haha!


 


"I know I can
Be what I wanna be
If I work hard at it
I'll be where I wanna be

Be, Boys and girls, listen up
You can be anything in the world, in God we trust.
An architect, doctor, maybe an actress
But nothing comes easy it takes much practice."

Nas - I Can

/J

Kommentarer
Postat av: Karolina Warfvinge Witt

Power Meal!!!:D



Karro

2009-03-10 @ 14:09:12
URL: http://linaans.blogspot.com
Postat av: Niklas

Dom som hoppar av är väl förmodligen dom som inte har samma förutsättningar som du.

Du räknar ju upp argument för att stanna som är DINA (ur din situation) argument för att stanna i skolan, vissa har inte intelligensen eller betygen att t,ex. ta studenten eller bara gå 3 år i skolan.

Alla som hoppar av har anledningar till det, kolla bara bland dom du känner som har gjort det.

Men t,ex. Micke hoppade ju av för att han fick jobbet som han höll på att utbilda sig till, kan man säga att det var ett dumt val han gjorde utav lathet då?

Och då hade han ändå gått 4 år i skolan...

Men var stoltoch glad över att du har alla förutsättningar på din sida för att lyckas ta studenten istället!



Jag är glad och stolt för din skull iaf. :)



Niklas

2009-03-10 @ 15:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0