Kissie,BB & Kenza

Blev inget pluggande för mig. Är verkligen inte på humör för det just nu och det känns som att min förkylning bara blir värre och värre... blaah!
Kom på att igår så dikuterade jag o Niklas dom stora bloggerskorna och han tycker bara att dom är så kallade "medie horor" som han uttryckte sig och att deras bloggar får uppmärksamhet för fel saker. Medan jag älskar att läsa om dom och tycker att dom är väldigt duktiga på det dom gör.
Så jag tänkte skriva lite om ad jag tycker om bloggarna jag läser.

Blondinbella: Otroligt duktig och ambitiös vill verkligen uppnå någonting med sitt liv. Att ha två företag när man är 17 år är bra jobbat! jag kan inte riktigt förstå hur hon orkar men beröm ska hon ha. Visst att hon säkert är född me silversked i munnen och har fått mycket hjälp av sin pappa men hon sköter ju tydligen allting näst intill själv och det är duktigt gjort jag tror inte det är många som skulle klara av hennes liv. Läser hennes blogg då och då, tyckte i början att det var intressant. Hon hade mycket bra tankar och åsikter om det mesta men nu är hon uppe och svävar med berömmelsen så det är för mycket galor och annat för att få en att fastna annars är hon bra på det hon gör (när hon jobbar och inte är ute o simmar i sin egen berömmelse)

Kissie: Blondinbella Look alike! rakt igenom. Känner henne inte, känner ingen utav bloggarna. Men denna Kissie har jag träffat 2-3 gånger och ja vad ska man säga? hon är precis likadan i bloggen som i verkligeheten. Tror att hon är en rik brat men icke. Hon är en 17 årig fjortis från kungsholmen. Alla som hon inte tycker är lika "fina" som hon själv behandlar hon som att de vore en hög av skit. Och bloggen då? ett gott skratt om dagen är bra för magen eller vad säger man?
Nä kissie går fet bort för mig hon uttnytjar andra för att få publicitet. Som historien med Fanny var ju bara så lågt utav henne, är helt på Fannys sida när det gäller den här historien och det var när Fanny var kompis med Kissie som jag träffade henne eftersom jag själv är vän med Fanny.

Kenza: Jag älskar Kenzas blogg! Hon verkar så jordnära och vill leva livet som tonåring inte lägga ner hela livet på sin blogg att hon inte skriver lika ofta som Kissie o Blondinbella bevisar ju bara att hon faktiskt har ett liv. Ett tonårsliv som hon inte tänker slösa bort bara för en bloggs skull. Men visst det är fortfarande hennes jobb hon får ju pengar för bloggen och måste lägga ner lite tid på den men hon är ju inte riktigt en lika bloggnörd som dom andra. Hon bevisar att man kan ha ett liv i och utanför bloggen. Hon är en helt vanlig 17 åring som är modell. När jag och Niklas var i affären här om dagen så pekade jag på FRIDA tidningen som Kenza var med på o sa "där e ju Kenza" och niklas svarade "hur kan du sitta o läsa om dom där mediehororna" och jag kände att kenza måste jag försvara lite (haha) så till Kenzas försvar så sa jag att hon inte är någon "mediehora" hon jobbar som modell och då är det ju självklart att hon syns ute i medierna. Hon tackar ju nej till alla erbjudanden om att vara med på tv och annat för hon inte vill synas så mycket mer än vad hon gör när hon modellerar.

Det är lite av min syn av bloggerskorna! :) 

                                                                             
Go Kenza!

kenza



/J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0