stolthet?

Min kompis Sandra som bor hos mig har gått och varit sur i ungefär en vecka så nu frågade jag henne vis MSN varför hon var sur, för berättar hon varför så kan jag ju säga förlåt, Och hon var sur över en grej som jag hade gjort men även hon gjorde mot mig och Niklas i somras men vi tog det som ett skämt och då trodde inte jag att hon skulle bli sur om jag gjorde samma sak mot henne. Men guess what? hon blev sur.
Och jag försökte förklara för henne varför jag hade gjort så och det skulle vara som en "hämnd" (alltså på skoj då) och då blev hon skit sur för hon förväntade sig bara ett "förlååååt" men jag ville ju förklara nu att hon gjorde så mot oss då borde hon inte vara sur om jag gör så mot henne, right?
Men iallafall varför ska jag svälja stoltheten och säga förlåt om samma sak hon gjort mot mig?
Men eftersom jag inte visste varför hon var sur så tänkte jag säga förlåt om det var någonting taskigt jag sagt eller gjort och det är inte likt mig att säga förlåt men nu tänkte jag faktiskt "agera lite vuxen" och göra det och då tror hon att min mamma bett mig säga förlåt till henne!? 
Men nu vänder hon på allting och får det att se ut som att allt är mitt fel så hon slipper säga förlåt för det hon gjorde i somras. 
Vi båda är lika på det sättet att vi inte vill ha fel. Och 50% av de hela är hennes fel 50% är mitt fel.

MEN JAG SVALDE STOLTHETEN OCH SA FÖRLÅT!
 het
/J


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0