Onsdag kväll

Har inte hunnit skria har varit så trött så jag har knappt orka sitta vid datan.

Och imorgon ska mitt nya nyttiga liv börja! Jag Sandra & Mamma ska börja med GI-metoden, mamma har kört med den ett bra tag och gått ner 10 kilo !! och jag ska även köpa gym kort. Fick idén när jag läste en artikel i Aftonbladet om att unga tjejer har socker mage och det är precis vad jag tror att jag har och inte bättre blir det när vi har matkort i skolan o får käka på en pizzeria, grill, kina restaurang och sen köpa nått på konsum. Så nu ska jag & sandra börja äta på grundskolan som ligger en liten bit bort från vår skola så vi får i oss nyttig husmanskost isstället för "junk food" hela tiden.
Så nu i min blogg ska jag skriva upp precis vad jag har ätit och druckit under dagen och jag måste vara ärlig! för det är det som gäller nu att ha rätt inställning och vara ärlig mot mig själv. Så nu kommer min blogg även bli mitt mat schema så jag kan se själv att jag klarar det här. Så nu är det slut med skräp maten, godiset och min älskade dryck Coca-cola ! isstället blir det vettig mat och Vatten.


Det jag inte ska äta.
1: Raffinerade kolhydrater.
Vitt socker, vitt mjöl, vit pasta, vitt ris.
2: Frukt.
Innehåller frukt socker.
3: Alla mjölkprodukter.
4: Alla transfetter (härdat fett).
Finns i pommes frites, många bakverk, färdiga piroger.
5: Chark produkter.
Köttbullar, korv och skinka.



Det jag ska äta.
1: Bra fetter.
Finns i extra virgin kokos fett, riktigt smör och olivolja, Nötter (max en handfull per dag) och avokado.
2: Rena proteiner.
Kött, fisk, ägg och skaldjur.
3: Gröna grönsaker.
I gula och röda finns mer socker.
4: Rotfrukter.
5: Hemlagad mat.
Ren från sötningsmedel och E-tillsatser.

Och jag SKA klara det här! thats it. så tyvär Liza så kommer det inte bli så mycket öl pimplande för mig. Visst kommer jag följa me på fest men det blir mindre öl. För visste du att dricker man EN starköl så får man i sig 5 sockerbitar! Så du & jag får ta o diskutera hur många öl per helg jag ska dricka! haha (;

Kommentarer
Postat av: Liza

Skit i det dära, det e ju helg drick öööööööööööööööööööl :D

2008-03-06 @ 16:16:08
URL: http://lizajulin.blogg.se
Postat av: öskan

Ring mig när du har gått ner 10 kilo

2008-03-06 @ 19:21:24
Postat av: Big Mama Jaana

vad finns det mer för "hemlisar" som jag borde veta? Fast jag vet ju att ni röker och dricker och det är absolut inte Cooo....lt och läsa! Lär er ha kul utan "tillsatser".

2008-03-16 @ 09:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0