Annorlunda dagen

Den här dagen har vart den värsta hittils på hela våren. Först drar liza mig upp ur sängen 06.30 o vi börjar 08.30 (!) o jag som är så morgon trött , sen skulle vi klä på oss våra utkädnader o sminka oss vi skulle nänmnligen vara ett ny gift par. Liza va tjejen så hon hadde en vit klänning blommor i håret o en sjöja , men jag såg värst ut eftersom jag var killen jag hade svart kavaj o svarta kavaj byxor o under det en skjorta sen hadde jag bakot slickat hår altså typ 10kg wax i håret (som då fortfarande sitter i o vägrar försvinna) sen hadde jag även målat  jätte stora svarta ögonbryn o mustach med en svart kajal penna!. Men sen när man går ut  solen o upptäcker att det var över 20 grader i solen då började jag bli riktigt irriterad för jag kan lova en sak att det INTE är kul att gå omkring i sommarvärmen i en svart kavaj. Så jag höll på o svimma men liza var glad o frisk som en o annan nötkärna för att hon hadde ju turen att bara ha en klänning på sig (en vit desutom). Sen va vi i skolan o lekte lite lekar o sånt nästan alla var utklädda Sandra & Malin var tomtenissar haha ,Rickard var en sumo brottare och hans dräkt vägde 12 kg !!! det hade jag aldrig orkat !  men men sen fanns det lite andra roliga figurer. Men efter ett tag när vi hade lekt klart lekarna så var både jag & Jimmy fulla med grädde (mest jimmy)  eftersom vi hade lekt en lek som gick ut på att man skulle blunda o snurra o sen stoppa in en gräddbakelse i varandras munnar (medans man blundar fortfarande)  o sen ska man inte spilla så mkt . Så jag råkar splasha hela bakelsen i ansiktet på jimmy o när jimmy ska ge igen så missar han mig precis så jag blev bara lite gräddig på ena kinden men mina händer var en annan historia, haha. Men efter det ar jag helt slut jag var svetig hadde spillt ketchup på byxorna var kladdig efter grädden o trött som en jag vet inte vad så då bestämmer jag mig för att jag inte orkar vara kvar så jag o liza åker hem till henne där jag får dusha o byta om till mina vanliga kläder: Efter det möter vi Bebbe & Jonas i älvsjö sen åker jag Liza o Bebbe tillbaka till skolan för att kolla vilka som vunnit pris för bästa utklädnad som hade blivit Veronica i våran klass som hade klätt ut sig till Harry Potter (hon var otroligt likt med sitt svarta kortklippta ruffsiga hår). O nu sitter jag här i janes lägenhet o har precis städat undan det sista. Inte så mkt att städa men endå.
Och imorgon är vi lediga :)


Puss&Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0